LASTEN TUNNIT

Voimistelukoulu/ Tytöt & Pojat 4-6 v.

Tunneilla opetellaan perusliikuntataitoja sekä voimistelun perustaitoja kivojen leikkien ja monipuolisten välineiden avulla. Tunneilla keskitytään tukemaan lapsen yksilöllistä ja kokonaisvaltaista kehitystä, joten liikunnallisen harjoittelun lomassa kehittyvät myös henkiset kyvyt, yhteistyötaidot sekä sääntöjen noudattamisen ja reilun pelin tärkeyden ymmärtäminen.

Voimistelukoulu / Tytöt 6-8 v.

Tunneilla lapsi oppii perusliikuntataidot sekä voimistelun perustaidot erilaisten leikkien ja monipuolisten välineiden avulla. Tunneilla keskitytään tukemaan lapsen yksilöllistä ja kokonaisvaltaista kehitystä, joten harjoittelun lomassa kehittyvät myös henkiset kyvyt, yhteistyötaidot ja reilun pelin tärkeyden ymmärtäminen. Voimistelutreeneissä opitaan terveitä elämäntapoja ja pitkäjänteistä toimintaa, löydetään omia rajoja ja kehitetään niin motorisia kuin kognitiivisiakin taitoja liikunnan, leikkien ja erilaisten harjoitusten avulla.

Voimistelukoulu / Tytöt 9-11 v.

Tunneilla keskitytään kehonhallinnan, tasapainon, reaktiokyvyn, koordinaation, ketteryyden, liikkuvuuden, lihaskunnon ja nopeuden kehittämiseen, sosiaalisen kasvatuksen tavoitteita unohtamatta. Tavoitteena on luoda lapselle liikunnan iloa esimerkiksi onnistumisen kokemusten, leikinomaisen kilpailun ja ryhmässä toimimisen avulla.

AIKUISTEN TUNNIT

Ikinuoret

Kuntojumppa, ei sisällä vaikeita askelsarjoja eikä hyppyjä. Tarkoitettu vanhemmille jumppareille, 45 +

Timmix

Tunnilla liikutaan niin oman kehon painoa hyödyntöen, kuin erilaisia välineitä käyttäen. Tunti kehittää kestävyyttä, hapenottokykyä, lihasvoimaa ja liikkuvuutta. Tunti sisältää lämmittelyn, sykkeen noston, lihaskuntotreenin ja lopuksi palauttavan dynaamisen osuuden. Tunnin sisältö vaihtelee viikottain, sisältäen eri teemoja, kuten esim. toiminnallinen harjoittelu, voimaharjoittelu,kehonhallinta jne.

Kehon- ja mielenhuolto (maanantaisin)

Tunnilla hyödynnetään erilaisia kehoa palauttavia ja liikkuvuutta lisääviä tekniikoita. Tunnin lopuksi rentoutus, jossa lisänä käytetään esim. mielikuvaharjoituksia. Näin saadaan sekä keho- että mieli rentoutumaan ja edistetään palautumista.

Body

Kokonaisvaltainen lihaskuntotunti, jossa ensin lämmittely ja aerobinen osuus, sitten monipuolinen lihaskuntotreeni ja lopussa verryttely/venyttely.

Kehonhuolto (keskiviikkoisin)

Kokonaisvaltainen kehonhuoltotunti, jossa parannetaan ryhtiä ja liikkuvuutta, venytetään kireitä lihaksia ja vahvistetaan ryhtiä ylläpitäviä tukilihaksia. Tavoitteena on saavuttaa kivuton keho. Erityisen suositeltava selkäkivuista, tai huonosta ryhdistä kärsiville, sekä istumatyöntekijöille.

LatinMix

LatinMix on koreografinen tanssitunti, jossa hiki virtaa ja saadaan koko keho liikkeelle. Piristävä latino musiikki vie mennessään ja takaa hyvän fiiliksen. Tunnilla pääset tutustumaan moniin Etelä-Amerikan tansseihin, kuten salsa, bachata, cumbia, karnevaalisamba, baile funk, merengue, maracatú, reggeaton ym. Tunnilla opetellaan lattari tansseille ominaista lantionkäyttötekniikkaa ja monipuolista liikekieltä. Tunti on erinomainen avaamaan myös selän ja hartiaseudun jumeja. Tuntirakenne sisältää aina monipuoliset, kehonhuollolliset lämmittelyt, koreografia osuuden ja lopussa 10 minuutin venyttelyt. Tunnit sitältävät myös joitain lihaskuntoliikkeitä yleensä lämmittelyiden lomassa. 

Bailamama/ Tanssillinen kehonhuolto

Treenaa rakkauslihaksesi kuntoon, polta rasvaa ja kiinteytä peppu, vatsa sekä käsivarret! Tunti on intervallitunti, joka sisältää tanssia, kehonhuoltoa, tasapainotreeniä ja pitkät rentouttavat loppuvenyttelyt. Tunnilla (ent. Woman) voit nauttia naisen tärkeimmän lihasryhmän, lantionpohjalihasten, supertreenistä ja samalla polttaa rasvaa, kiinteyttää peppua, vatsaa ja käsivarsiasi. Hyvät lantionpohjalihakset lisäävät naisen nautintoa, tukevat ryhtiä sekä lisäävät virtsanpidätyskykyä. Kokonaisvaltainen 55 minuutin liikuntaelämys kaikille naisille nuorista eläkeläisiin.

Pilates I ja II

STOTT PILATES® yhdistää modernin liikunnan periaatteet, uudenaikaisen ajattelun selkärangan kuntoutuksesta sekä urheilullisen suorituksen lumon. Jotkut lähestymistavat painottavat suoraa selkää, kun taas STOTT PILATES® -harjoitteet on suunniteltu palauttamaan selkärangan luonnolliset kaaret ja tasapainottamaan niveliä ympäröiviä lihaksia. Metodissa painotetaan erityisesti lapaluiden asentoa ja liikettä. STOTT PILATES® sisältää paljon alustavia harjoituksia ja sovellettuja liikkeitä eri kehotyypeille ja suorituskyvyille, joten sitä on helppo soveltaa myös päivittäiseen elämään.

Mainokset